Saturday, March 23, 2013

Ikutkan hati...

Keputusan tidak boleh diambil sewaktu kita sedang marah atau sedih... sebab nanti hasilnya akan kita kesali. Jadi orang-orang tua selalu nasihatkan, kalau marah, tidur. Everything will get better in the morning.

Tapi, kadang-kadang darah orang muda ni membuatkan saya teringin nak buat keputusan waktu saya sedang geram dan sedih ni. Bagai tak boleh ditunggu-tunggu sebab saya tahu nanti saya akan sejuk balik dan kembali melupakan sampai perkara tersebut berlaku lagi. It does not make any sense.  Hati ni kadang-kadang kita tak boleh nak kawal. Perasaan tersebut menerjah dengan tiba-tiba. Tiba-tiba saya rasa geram dan sedih dengan apa yang saya baca. Bukan salah sesiapa, tetapi kelemahan diri sendiri yang terbesar.

Kita tak boleh benci individu tetapi kita boleh benci sikap. Tetapi saya rasa macam nak hukum individu sekali apabila saya rasa marah... Rendah betul akhlak..

Kenapa dalam banyak-banyak kelemahan yang kita boleh terima terhadap sesiapa pun, ada satu kelemahan yang memang kita tak boleh nak hadapi?

Sahabat cakap, itulah yang ALLAH s.w.t nak uji... mana mungkin mengaku beriman andai tidak betah diuji? 
Mungkin Allah s.w.t nak tunjuk sebagai tanda mengingatkan... Ampuni aku ya Allah. Setiap kali pun begini...

1 comment:

Unknown said...

Juz have a nice sleep k..