Saturday, July 6, 2013

Majlis Pertunangan

Bilik JKKK Kg Alma & Bukit Minyak

Majlis Pertunangan

Saya sudah banyak kali meninggalkan majlis-majlis kahwin sepupu untuk tahun ni- Abang Jiji, Halim. Dan tahun-tahun sebelum ini. Tapi disebabkan sepupu saya sendiri yang bersungguh-sungguh minta saya tolong dia, jadi saya turun hujung minggu ni. Lagipun kami sebaya. Tapi akhirnya, kakak saya yang lebih banyak membantu- teman dia beli hantaran, buat hantaran dan sebagainya.

Saya sampai semalam, dari jauh dengar suara mak yang ceria berborak dengan adik-beradik perempuan yang lain sambil menggoreng ayam. Sampai tak kenal saya yang sampai. Kebetulan bertukar spek mata. Ada Mak Ngah, Mak Teh, Kak Com, Mak Lang, Mak Cik, dan Kak Ja. Cakapnya ni Jejak Kasih Bersamamu. Sampai jam 12 malam baru yang lain beransur-ansur pulang sementara menunggu hari ni.

Hari ni, sementara menunggu rombongan pihak lelaki, yang lain sudah berehat. Tak boleh nak cerita banyak sebab ada sorang budak kecil sebelah saya , Ammar yang sibuk nak tengok cerita Ultraman. Habis disepah-sepahkan kad nama Mak Teh sebab protes saya ganggu dia tengah tengok cerita Ultraman dan Upin Ipin. 

Jadi bila jarang-jarang pergi majlis sebegini, adalah alasan saya nak meletakkan gambar di sini. 

(Tok Wan Abu yang serius)


(hantaran sebelah pihak perempuan)


(Abah yang sedang bersantap buat kali ke-2)

3 comments:

Unknown said...

ayu bila? sy mawu ad d majlis anda ^^

ayu said...

entah...hehe. doa2kan. nanti org jemput semua geng krabby patty keh..insyaAllah.

Unknown said...

Yosh haha tu yg nk dgaq tu hehe