Tuesday, June 19, 2012

Mesej dari Mesir




Sakinah Sobri                                                                                                        
insyaAllah,,, nti fokus tau,,, kat kwsn rumah ana ni skrg macam pesta. jalan semua tutup. org syiah sambut hari jadi sayyidah zainab (bukan anak nabi, tapi depa cakap sayyidah zainab ni anak sayyidina ali. wA, ana pun xpasti)

tp dasat sgt, mmg xblh study. nasib baik mlm ni last,, menyanyi, menari,,,

byk jugak hikmah depa berkampung kat sini, sblm pilihan raya lagi. & depa semua ni org syiah yg dtg dr jauh & ana yakin depa x pi pun pilihan raya kat tempat depa sbb dah ada kat sini lama dah. sbb kalau depa pi pilihan raya pun, depa akan sokong ahmad syafiq..

& org kat sini semua yakin bila dr mursy naik nnt, iA xkan ada mcm ni lagi. sgt dasaaaaat..

benda2 cnmni baru start jadi tahun lepas. taun lepas mubarak baru jatuh, so xdak polis nak kawal. tahun ni pun, mesir x stabil lg, & xdak pun polis nak tgk2. harap2 lepas mursy naik nnt, semua ok..

tp kisah dr mursy byk sgt.. biasala, org kafir & munafik xkan senang2 ja benarkn org beriman utk menang. 3la kulli hal, yakin & doakan utk mesir.

ok la ayu. sekadar perkembangan ana dr sini.. nnt ana call nti eh. jg diri baik2

do ur best tau. Rabbuna yunajjahna, iA 


Kadang-kadang apabila ada insan yang menyayangi kita, yang sudi berdamping dengan kita, yang sentiasa ingat kepada kita, yang lebih banyak memberi berbanding kita, tidak pernah jemu melayan kita, kita macam nak beritahu satu dunia bahawa bertuahnya aku memiliki insan sebaik ini.  Betapa pemurahnya Allah s.w.t mengurniakan insan yang sentiasa menasihati kita, membimbing kita, ambil berat dan sebagainya.

Tidak ada ketenangan yang lebih tenang selain kita yakin kasihnya takkan berubah kerana setiap kali juga dia cuba yakinkan kita bahawa cinta dan kasihnya kepada kita adalah kerana Allah.  Sesungguhnya Allah s.w.t kasih kepada dua insan yang berkasih hanya kerana-Nya.  Walaupun orang lain mampu memberi lebih dari apa yang kita beri kepadanya, mampu berada di sisinya sedangkan kita sangat jauh darinya, namun kita tak pernah gusar kerana kita tahu hati dia sentiasa ada untuk kita.  Semoga usiamu diberkati Allah s.w.t Kin... dan ketahuilah kasih Allah s.w.t yang menyatukan kita...Selamat hari lahir sahabat...

p/s: selalu rasa terharu sebab memiliki sahabat yang sangat baik kerana menyedari saya bukanlah insan selayaknya menerima segala kebaikan-kebaikan ini...

No comments: