Tuesday, June 5, 2012

Rintihan

Kadang-kadang apabila saya terbangun tengah malam, saya mendengar sahabat saya merintih di atas tikar sejadah.  Tersedu-sedu mengadu di hadapan Allah s.w.t., sedangkan di hadapan saya dia bukanlah seorang yang mudah menangis apalagi merintih.  Nampak kuat dan tabah.  Malah dialah yang selalu memujuk dan memberi kata perangsang kepada saya.  Saya turut menjadi sebak melihat keadaannya begitu dan dalam hati saya berdoa agar Allah kasihani dia dan kabulkan doanya.  Akhirnya Allah mudahkan urusannya dan memberi ganjaran kepadanya.  Saya tumpang seronok.  Sangat-sangat dan rasa macam saya pula yang memperoleh nikmat tersebut.  Tapi Allah masih simpan satu doanya.  Allah masih mahu mendengar rintihanmu sahabat.   Jadi jangan kecewa dengan Allah, setiap makhluk di langit dan bumi yang mendengar rintihanmu juga mendoakanmu walaupun pada waktu saya terlupa mendoakanmu…

No comments: